Gandakan 200% Jualan Dengan Split Testing

0
321

Menurut David Ruiz, Pengurus Produk Docstoc, definisi split testing ialah kaedah pengujian untuk membandingkan berbagai versi dari laman web anda.

Maksudnya, jika anda memiliki 2 versi laman web yang pada dasarnya sama dan memungkinkan pengunjung mengunjungi salah satu dari keduanya, anda akan mengetahui laman web mana yang lebih disukai oleh pengunjung.

Split testing dilakukan bertujuan untuk memperbaiki prestasi dan keberkesanan laman web yang dimaksudkan. Pembaikan ini mampu meningkatkan prestasi bisnes kerana akan lebih banyak orang yang mahu berkunjung ke laman web bisnes anda dan terus menggunakan perkhidmatan atau membeli produk di sana. Pastikan laman web itu mengandungi maklumat yang mereka perlukan dan buatkan mereka ingin kembali lagi di masa akan datang.

Ujilah idea-idea di laman web yang berbeza tanpa harus membuang banyak masa dan kos. Kaedah split testing sesuai digunakan bagi mereka yang ingin mengetahui baik buruknya sebuah idea bisnis atau strategi tertentu. Misalnya jika Anda ingin menjual 2 jenis produk: produk kecantikan a dan produk kecantikan B dingin tetapi anda belum tahu mana yang lebih diminati pelanggan.

Anda tidak mahu berisiko mengalami kerugian terlalu tinggi dengan mengorbankan salah satu idea. Split testing akan membantu anda mengetahui hipotesis dan membuat bisnes tetap berjalan baik.